2009. június 26., péntek

A Goodyear Eagle F1 Asymmetric nyári gumi kitűnő teszteredményeiről

(Egy tavalyi cikk nyomán)

A fejlesztéskor felhasznált új technológia miatt az Autozeitung és a Sport Auto and Powercar német autós magazinok „Nagyon ajánlott” minősítést adott, a finn Tuulilasi teszten pedig győzött az Eagle F1 Asymmetric nyári gumi. A brit Evo magazin szerint az abroncs a „Domináns győztes” kilenc abroncs küzdelmében, a szintén brit Autocar magazin a „Legjobb abroncsnak” választotta. A jelentős kereslet miatt a Goodyear Eagle F1 Asymmetric nyári gumi egyre több méretben érhető el.

A Goodyear Eagle F1 Asymmetric nyári gumi újra fogalmazta a szabványt az ultra nagy teljesítményű (UHP) nyári abroncsok szegmensében. Egy évvel a bevezetése után piacvezető lett. Számos friss teszt tanúsítja, hogy sok magazin és szakértő a Goodyear Eagle F1 Asymmetric gumiabroncsát tartja a legjobbnak.

Győzelem a finn Tuulilasi abroncs teszten
A finn Tuulilasi teszt megmutatta a Goodyear Eagle F1 Asymmetric nyári gumi erősségeit, amikor számos kategóriában messze maga mögött hagyta a versenytársakat, köztük a nedves-száraz fékút és köridők tekintetében egyaránt.

Egy brit magazin szerint az F1 Asymmetric az UHP csúcsa
A brit Evo magazin szerint a legújabb Goodyear UHP abroncs jelentős fölénnyel győzött a kilenc márkát felölelő tesztsorozatban. Az Evo nyári gumi teszt Olaszországban került megrendezésre és az abroncsok olyan tulajdonságait mérte mint kezelhetőség, aquaplaning ellenállás és fékút. A tesztben, melyet egy versenytárs tesztpályáján rendeztek, a Goodyear Eagle F1 Asymmetric nyári gumi verhetetlennek bizonyult mind száraz, mind nedves útfelületen.

A Goodyear érte el a leggyorsabb köridőket száraz és nedves aszfalton egyaránt. A teszt sofőrjei egyenesen oda voltak a Goodyear teljesítményétől a magazin szerint: „A kormányzás direkt és pozitív. Egyértelműen az új Goodyear a legjobb" - mondta Jethro Bovingdon, az Evo magazin szakértője.

A teszt során megdöbbentő különbségek kerültek felszínre. A nedves kezelhetőségi próbán például a Goodyear 7,5 másodperccel volt gyorsabb, mint a kilencedik abroncs. Vészfékezésnél hasonló különbségek voltak. Az Evo mérései szerint a Goodyear 88 km/h sebességről - hihetetlen, de – 12,5 méterrel rövidebb távolságon belül állt meg, mint a legrosszabb teljesítményt nyújtó nyári gumi.

A teszt azért is hozott meglepetést, mert a Goodyear Eagle F1 Asymmetric a száraz után a nedves tesztet is megnyerte, mely a felhasznált innovatív Active CornerGrip Technológia kitűnő teljesítményét és biztonságát mutatja.

Brit Autocar: az Eagle F1 Asymmetric a „Legjobb Abroncs”
Alig egy hónappal a sikeres Evo magazin teszt után az Autocar magazin is letesztelte az új Goodyear Eagle F1 Asymmetric-et és főbb versenytársait, első és hátsó kerék hajtású autókon egyaránt. Itt is a Goodyear lett az egyértelmű győztes mindkét kategóriában.

A tesztvezetők a Goodyear Eagle F1 Asymmetric teljesítményét 50 extra lóerőhöz hasonlították. „A Goodyear Eagle F1 Asymmetric, olyan volt mintha az ember egy turbót kapcsolt volna be” – mondta a tapasztalt Autocar teszt sofőr, Keith Howard.

A nedves aszfalton a Goodyearral felszerelt autó átlagban 1,8 másodperccel volt gyorsabb, mint a többi abroncs. „Ha teljesítményre vetítjük ezt a 1,8 másodpercet, olyan mintha plusz 50 lóerővel erősebb autóban ülnénk” – állítja az Autocar.

A Goodyear nemcsak kezelhetőségben és teljesítményben múlta felül versenytársait, hanem a biztonság területén is. Az új Eagle F1 Asymmetric vészfékezésnél a teszt legrövidebb távján állt meg. Az első kerék hajtású autók tesztjén a Goodyear négy méterrel rövidebb úton állt meg, mint a teszt legrosszabb abroncsa. „Ha egy gyalogos esős időben lelép Ön elé, örülhet ha Goodyeart vett"- írta az Autocar a fékezési teszt után.

A legmagasabb fokozat számos német abroncs teszten
Az új Eagle F1 Asymmetric számos vezető német autós magazin tesztjén is kitűnő jegyeket kapott. Az Autozeitung, Powercar és Auto Car magazinok tesztjein az Eagle F1 Asymmetric „nagyon ajánlott” besorolást kapott.

Aktív technológia = stabil kanyarodás
Sikeres elődjéhez képest az új Eagle F1 Asymmetric szinte minden területen jobb teljesítményt nyújt. Az abroncs jobban kezelhető nedves és száraz aszfalton egyaránt aszimmetrikus mintázatának köszönhetően és jobban tapad nedves utakon a futókeveréknek köszönhetően. Az egyedi Active Cornergrip Technológia megnöveli az abroncs útfelülettel érintkező felületét így az Eagle F1 Asymmetric nagyobb felületen tapad a belső oldalán a kanyarodáskor

1 megjegyzés:

  1. Ez egy érdekes önreklám lehet a GY részéről, mert vannak olyan tesztek is, amelyen nem szerepelt olyan fényesen, legközelebb akár ilyet is mutathatnál:)

    VálaszTörlés